اگر شما هم در صنعت برق و عوامل ساختمانی در حال فعالیت باشید، از کابل برق مفتول یا کابل مفتول ساده استفاده های زیادی می‌کنید و با آن آشنا هستید. اما کارکرد این محصول چیزی فراتر از این صحبت هاست چرا که هر طرف را نگاه کنیم، ردی از این کابل های مفتولی خواهیم دید.
یعضی از آن ها در انتقال برق و سیم کشی و بعضی دیگر در انتقال سیگنال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که این تصویر کلی از خدماتی است که این محصول به ما ارائه می‌دهد.
در ادامه به انواع کابل مفتول می‌پردازیم و راجع به خرید و فروش آن صحبت می کنیم. سری هم به ماهیت اصلی کابل مفتول در جلوه های مختلف می‌زنیم.


⭐️⭐️⭐️

جهت اطلاع از آخرین قیمت ها روی لینک زیر کلیک کنید:

🔌لیست قیمت سیم و کابل زاگرس🔌

📞 09126452239 📞

⭐️⭐️⭐️


کابل مفتول چیست؟

به طور کلی، مفتول به معنای سیم تک رشته‌ای است که جنس آن فلز بوده و از عایقی به نام PVC تشکیل شده است. انواع مختلفی از این محصول به فروش می‌رسد که دو نوع رایج آن از جنس آهن و فولاد است. نکته جالب توجه این است که این کابل ها، اولین نوعی از کابل هستند که تولید و به بازار عرضه شده اند.
نام دیگر کابل مفتول، کابل خشک است. دلیل این نام گذاری، ضخیم بودن و تا حدودی غیرقابل انعطاف پذیر بودن این سیم هاست. شایان ذکر است کابل‌های مفتول از یک رشته سیم تشکیل شده‌اند و این چنین ضخامت دارند.
افرادی هستند که فکر می کنند کابل مفتول تمام مس یا انواع دیگری از این محصول به هیچ عنوان قابلیت خمش نداشته و ضخامت آن بسیار بالا است؛ این در حالیست که نمونه های گوناگونی از کابل مفتول در بازار ارائه می شود که با انعطاف مورد دلخواه افراد، به خرید و فروش می رسد. در واقع، این مورد بستگی دارد به نحوه و جایی که شما عزیزان این کابل را برای استفاده در نظر دارید.


⭐️⭐️⭐️

مقاله زیر را مطالعه کنید :

تفاوت کابل مفتولی با افشان 

⭐️⭐️⭐️


کابل برق مفتولی

انواع کابل مفتول

کابل ها بر اساس مشخصه های متفاوتی به چند دسته تقسیم می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد رو به رو اشاره کرد: کارکرد، ساختار، ولتاژ و اجزای تشکیل دهنده آن. برای مثال، دسته بندی کردن کابل مفتول به مفتول سیاه یا آرماتوری، سیم مفتولی گالوانیزه گرم، سیم مفتولی گالونیزه سرد، سیم مفتولی استیل، سیم مفتول مسوار و انواع دیگری که اگر بخواهیم به آن ها بپردازیم، باید وارد ریزترین جزئیات شویم.
دسته بندی دیگری از کابل مفتول وجود دارد که با توجه به قطر آن است. به عنوان مثال، کابل مفتول 6*2 و انواع دیگری که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
از بین دسته بندی های مختلفی که برای این کابل ها وجود دارد ما به نوعی از آن می پردازیم که معیار آن، تعداد رشته ها می باشد.

کابل مفتول دو رشته:

کمی بالا تر، گفتیم کابل هایی وجود دارند که به 6*2 معروف اند. این نمونه ها در واقع متشکل از دو رشته اند که سطح مقطع آن ها، 6 میلی متر است. این کابل ها به کابل های سبک هم معروف اند. اگر سری به کارخانه های وابسته به صنعت بزنید می بینید که از این دسته به وفور استفاده می کنند.
این کابل را به دو صورت مشاهده می کنید: روکار و توکار. این دو نوع را در سیم کشی های ساختمان بسته به محل استفاده خواهید دید.
البته استفاده از این کابل ها فقط مختص به ساختمان نبوده بلکه برای محیط های خشک و مرطوب هم قابل استفاده بوده و افراد از آن بهره می برند.
نکته ای که در رابطه با استفاده از این کابل ها باید در نظر داشته باشید این است که توجه کنید در هنگام به کار بردن آن ها در زیر بتن، داشتن عایق و روکش الزامی است. مورد دیگر که حائز اهمیت است هم قرار نگرفتن آن ها در زیر نور مستقیم آفتاب می باشد.

کابل مفتول سه رشته:

همان طور که از نام این مورد پیداست، کابل های مفتولی سه رشته ای از سه سیم متصل به یکدیگر تشکیل شده اند که ضخامت بیشتری نسبت به مورد بالایی دارد.
این کابل ها هم به صورت تمام مس، تمام آلومینیم و تمام فولاد تولید و در بازار به فروش می رسند. جنس این کابل ها علاوه بر تعداد رشته های موجود، در رسانایی و انتقال، ضخامت و میزان انعطاف پذیری محصول تاثیرگذار است.
در سیم کشی شرکت‌ها، کارخانه‌ها و حتی ساختمان های مسکونی از کابل مفتول سه رشته ای بهره می برند چرا که هم جریان خوبی در آن برقرار می‌شود و هم از لحاظ مالی، نسبت به مزیت‌های آن، از جایگاه خوبی برخوردار است.

کابل مفتول چهار رشته:

ضخامت این کابل مفتول هم از باقی نمونه‌های ذکر شده بیشتر است زیرا از چهار رشته تشکیل شده اما در مقابل هم انعطاف پذیری بسیار کمی دارد. مکان هایی که سیم کشی آن ها از مسیر پیچیده ای عبور می کنند، بهتر است از این کابل ها استفاده نکنند زیرا نمی‌توانند آن قدر که مایلند آن را پیچ و تاب دهند.
اما در مسیر های صاف سیم کشی استفاده از کابل های چهار رشته ای می تواند گزینه بسیار مطلوبی شمرده شود.

کابل مفتول پنج رشته ای:

نمونه آخر، کابل‌های پنج رشته ای است که از تمام نمونه‌های ذکر شده مقاوم تر بوده و ضخامت بیشتری را دارا می باشد. استفاده از این کابل‌ها به طور روزمره رایج نیست و برای سیم کشی و برق کاری‌های مخصوصی به کار برده می شود.
برای مثال، کارخانه ها یا مراکز بزرگی که برق آن ها به صورت گسترده تامین می شود، احتیاج دارند که از این کابل ها بهره ببرند تا هم نگران پاره شدن نباشند و هم مناسب برای مسیر برق کشی منطقه شان باشد.
با توجه به توضیحاتی که داده شد تا حدودی می‌توان فهمید هر مکانی چه نوع سیم کشی را می خواهد اما باز هم برای اطمینان خاطر بیشتر قبل از خرید کابل مفتول، از یک فرد که در این زمینه سابقه دارد کمک بگیرید تا به مشکلی بر نخورید.

تفاوت کابل مفتولی با افشان

کاربرد کابل مفتول

حال که دریافتیم کابل مفتول چیست و به چند دسته تقسیم می شود، بهتر است نکاتی را راجع به کاربرد آن هم بدانیم تا اطلاعاتمان در این زمینه کامل باشد.
از مهم ترین کاربرد های این محصول می توان به استفاده کردن از آن در نیروگاه های تولید و توزیع برق اشاره کرد که امروزه سخن های زیادی را برای گفتن دارد.
نمونه دیگر استفاده از آن در زمینه عایق بندی موتورخانه های مکان هایی است که ساختمان های بزرگی داشته و نیاز به تامین برق سریعی دارند. کابل کشی برخی بنا ها هم با استفاده از این کابل ها صورت می گیرد که دلیل آن، انعطاف پذیری بالاست.
به کار بردن این کابل‌ها در ساخت تابلو های برق و الکتریسیته هم نمونه دیگری از کاربرد های سیم و کابل مفتول است.
از نقش محافظتی این کابل ها هم می توان به جلوگیری از آسیب رسیدن به سیگنال هایی باشد که با استفاده از این کابل ها عایق بندی شده اند. این سیگنال ها تجهیزات ارتباطی یا پالس های الکترومغناطیسی از دستگاه های الکتریکی یا الکترونیکی با قدرت بسیار مناسب هستند.
پانل‌های کنترل برق، انتقال الکتریسیته در رایانه‌ها و تامین انرژی ابزارهای الکتریکی از دیگر موارد کاربردی این کابل های مفتولی است.

مشخصات کابل مفتول

کابل های مفتولی معایب و مزایای زیادی دارد که از مشخصه های بارز این محصول است. از نمونه های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
برای مثال، کابل‌های مفتولی در برابر کپک و رطوبت مقاومت بسیار بالایی نشان می‌دهند. همچنین ساییدگی در این کابل ها به ندرت دیده می شود.
قابلیت استفاده از این کابل ها در متراژ و مسافت بالا، باعث شده است که به مشخصات مثبت کابل مفتولی افزوده شود.
مورد بعدی در رابطه با عمر ماندگاری است. اگر شما هم استفاده درست و مناسبی از این محصول داشته باشید، طول عمر زیادی را به خود اختصاص داده است.
از دیگر مشخصه‌های این محصول می توان به مقاومت آن در برابر زنگ زدگی پس از گالوانیزه شدن اشاره کرد که باعث می شود از کیفیت محصول کاسته نشده و همچنان مانند روز اول کار کند.
تمام موارد بالا نمونه هایی از مشخصه های این محصول بود که جز مزیت های آن شمرده می شود اما اگر بخواهیم مشخصات منفی آن را بشناسیم باید به ادامه مطلب توجه کنیم.
برای مثال، در مقابل کابل های افشان یا نمونه های مشابه دیگر، دارای سیم‌کشی بی‌کیفیت‌تر درون لوله فلکسیبل است. مورد بعدی ایجاد حالتی شبیه شکنندگی در کابل است که باعث می شود باقی سیم ها هم تحت تاثیر قرار بگیرند.

فروش کابل مفتول

در رابطه با فروش این محصول هم باید بگوییم که به طور عمده و متراژ مورد نظر به فروش می‌رسد و افراد می توانند با توجه به خواسته و انتظاری که دارند، آن را سفارش دهند.
قیمت آن هم با توجه به نوسانات بازار، به طور ثابت قابل ذکر نیست اما بستگی به منطقه ای که خریداری می شود، متراژ، تعداد رشته ها، ضخامت و باقی موضوعات متفاوت خواهد بود اما به طور کلی کارخانه‌های متعددی به تولید کابل مفتول می‌پردازند و توسط برندهای مختلفی تولید می‌شود.

خرید کابل مفتول لاله زار

اگر شما هم بعد از خواندن این مقاله قصد دارید به خرید کابل مفتول بپردازید باید بگوییم که همیشه خرید بدون واسطه باعث می شود از هزینه های پرداختی کم شده و کیفیت نهایی محصول هم بالا رود.
سیم و کابل زاگرس، از برندهای معروف در زمینه فروش کابل مفتول است که توسط افراد مجرب و کاربلد در این زمینه اداره می‌شود.
اگر که قصد خرید کابل مفتولی با کیفیت تضمین شده دارند با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید.

📞 09126452239 📞